2012. október 25., csütörtök

Berlin maraton - és ami mögötte van

Határozott célom között van hogy minél több helyen lefussam a maratont. Ennek kapcsán a jövő évi naptárakat nézegetve, már korábban kinéztem, őszre a berlini maratont. Kaptam egy fülest ugyanis, hogy a kerek számok mindig jók szoktak lenni, idén pedig a 40. jubileumi attrakció lesz a német fővárosban. Az meg csak végképp segített a döntésben hogy több ismerősöm is indult idén, amit  az Eurosport élőben is közvetített, átadván néhány kockát az útvonalról, a hangulatról. 
Az online előnevezéseket a mai napon, déltől nyitották meg. Mesélték többen, hogy figyeljek mert hamar betelnek a helyek. A maximális létszám negyvenezer fő. A helyek számának csökkenésével, a nevezési díj meg nő, így csak az első tízezer tud 60, a következő tízezer 90, míg a maradék már csak 110 eurós áron vehet részt a "tömegfolyamban". Nos, figyelve az órát, és az oldalt pontban 12:00-kor sikeresen meg is adtam, minimál adataimat (név, születési dátum, e-mail cím), s nyomban jött is a válasz, majd a november 5.-ei héten fognak értesíteni a továbbiakról. Öröm a köbön! Felhívtam barátomat is, hogy ha esetleg nem lenne a világháló közelben, kedveskedjek neki egy előregisztrációval, két perc múlva azonban már nem tudtam őt a betenni az első tízezer nevezők közé!!! Huh......Tényleg fogynak. Most pedig kaptam egy hírt, mintegy 3:31 alatt be is telt a mezőny!!! Mondhatni 4 órás szintidőn belül! Tényleg elfogynak...

Keresem az okokat:
- tudom hogy az egyik (hanem) a leggyorsabb pálya a világon
- tudom hogy a németek majd 82 millióan vannak
- tudom hogy Berlin szép hely, népszerű, és jó az útvonal
- tudom hogy érezhető a "maratoni turizmus" előretörése

de hát kérem ennyire?

Összehasonlításképpen megnéztem a hazai viszonyokat is. Itthon idén csak a berlini tizede (4000 fő) indult a nagy távon, és már ez is rekord! Jóval kevesebb azért DE az ország teljes lakosságához viszonyítva,0,04%!! Ugyanez a szám Berlinben: 0,048% vagyis az arány ugyanaz! :)  
(Megjegyzés: Hazánk lakossága 10, Németországé 82 millióra kalkulálva, s most nem számolva a külföldiek arányát ami vélhetően hasonlóan alakul mint itthon, közel 40%)

Szóval nincs itt semmi indok keserűségre, sőt, ha megnézem hogy a váltókkal, és a kisebb távokkal majd húszezer ember sportolt idén itthon, akkor nyugodtan kijelenthetem, sportos nemzet vagyunk, ha ez valakinek a londoni olimpia után még nem derült volna ki!

Szóval futócipőre fel, várjuk a novembert! 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése